انسانی نمونه بودن....


 اگر بتوانی بنگری آنچه یک عمر ساخته ای ویران شود و بی آنکه سخنی بر زبان آوری آنرا دوباره بسازی
اگربتوانی ببینی آنچه به صد رنج اندوخته ای به یک خبر نابود می شود و نومید نگردی و آه نکشی
اگر بتوانی نیرومند باشی بی آنکه مهربانی را ترک کنی
اگر بتوانی اندیشه کنی و عمیق باشی و بشناسی بی آنکه شکاک یا ویرانگر باشی
اگر بتوانی سخت و استوار باشی بی آنکه هرگز خشمگین شوی
اگر بتوانی به رویا فرو روی بی آنکه رویاپرست شوی
اگر بتوانی....


   آنگاه تو یک انسان والایی
انسانی که زمین به او افتخار می کند

پاینده باشید و در پناه حضرت دوست

« یه آغوش مهربون از آسمون...»



سلام.
                        



هیچ میدونی
وقتی که آه میکشی و  پشتش یه نسیم ملایم نوازشت میکنه؛ میتونه یه آغوش مهربون از آسمون باشه برات؟ از طرف یه حس دوست داشتنی از اون بالا؟
- یاوقتی یه قطره بارون لطیف میچکه رو بینیت؛ میتونه به لطافت بوسه یک گل رز باشه که از همون آسمون برات رسیده.
اگه یه نوا و آهنگی به گوشت خورد و با یه احساس دوست داشتنی سرشارت کرد؛ بدون که یه آغوش نرم و مهربونه که از آسمون برات رسیده.
   - وقتی صبح با صدای آواز پرنده ها از خواب بیدار میشی؛ بدون که اون همون آهنگیه که از آسمون به رسم شادباشت فرستاده شده.
 ویا اگه یه دونه برف کوچیک بشینه رو صورتت هم میتونه یه آغوش نرم و مهربون از آسمون باشه برات که فرشته ها تزیینش کردن. از طرف یه یار مهربون.
پس دوست من! سعی کن همیشه شادی رو در قلبت حفظ کنی حتی اگه احساس تنهایی میکنی و حس میکنی دلت شکسته. چون همون آغوشهای مهربون و لطیف که گفتم میتونه قلبتو ترمیم کنه!

« از لحظه ها وسعتی بیافرین»»


   ~*~*~*~*~*~*~*
یک تجربه : تا یادم نرفته بگم که بعد عمری به نتیجه این ضرب المثل معروف رسیدم:« رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود. نه گهی تند گهی خسته رود. گفتم بهتره شما هم در جریان باشید که مصداقش رو دیدم.» شما چطور؟

 ******
      
 تشکر : نمیدونم چطور باید جوابگوی اینهمه (
مهر و محبت)بیدریغت باشم؟ فقط امیدوارم که شایسته این مهر ورزی باشم. نمیدونی چقدر خوشحال شدم. فکر نکنی از خوردنیهاش . حالا اون جای خود داره از یه چیزی اون وسط که داشت برق میزد و خدا میدونه که با چه اشتیاقی بازش کردم. با تمام وجود خوندمش. همش عطر تو بود. عطر مهر و محبتت. دلم نمیاد اون بیت شعر و با کسی قسمتش کنم. ولی از همین جا میخوام بگم که با تمام وجود دوستت دارم و آرزو میکنم همیشه ایام به کامت باشه.

                   *********                        
و درپایان:   

بگو که فردا به باغ میخندد سبز بید
ترانه ها هم در چشم تو و من
شاید بخوانند از طلوع امید
بگو که فردا دلتنگی کوچه را ٬ صبحدم ٬ غسل تعمید میدهد
در پاکی زلالترین حضور
بگو که فردا.....
                                  

پاینده باشید و درپناه حضرت دوست