میلاد مهر ٬پیوند عشق

......
سلام اینبار به رنگ سفید یاس
چقدر اینروزا قشنگه. همش جشن و شادی. چقدر خوبه که دلامون همیشه سبز و شاد مثل اینروزا باقی بمونه.
......
شب میلاد تو از عرش خدا گل میریخت
از سرا پرده خورشید صبا گل میریخت
بلبل از شوق شعف نغمه شادی میخواند
مطرب ازچنگ بصد شورو نوا گل میریخت
نسترن رقص کنان بانفس گرم بهار
پای بوس قدمت در همه جاگل میریخت

......... 


شعرش برات آشناست؟ میدونم. شاید این شعر رو واسه کسی گفتن که تو شبی مثل امشب پابه هستی گذاشت با یه دنیا قشنگی و سپیدی ولی فکر کنم میشه اونو واسه میلاد هر چی آسمونیه٬ سرود. تو هم میتونی جز اونا باشی. میدونم که میدونی .

تولدت مبارک
 مهربونم . نیوشای سخن  عشق ! برات آرزوی روزهای سفید به زیبایی و جاودانه بودن عشق و مهر دارم . 
                                                
                                                    *******
 به مناسبت پیوند دو گل عاشق و دو تا از بهترینهای بلاگ اسکای ٬  فرمانروای سرزمین خورشید و یاس سفید باغ  زندگیش٬ عرض تبریک دارم. براشون  از صمیم دلم آرزوی سعادت و بهروزی کنیم. عشقشان فزون.                              
                                                    ******
 و اما تو همزادم ! روزت مبارک. هر روز روز توست. آرزو میکنم که پیوسته تندرست و سرفراز ٬ بهروز و کامیاب باشی

                                        
                                                     ******

                                                
  شما فکر میکنید:
میشه هر چیزی  که تو زندگی براتون  دلنشین بوده و هست  ٬ حالا از دستت رفته یا بهش فکر میکنید٬  تو زندگی دوباره ساخت یا هر چیز ارزشمند حالا فرقی نمیکنه واسه روح باشه یا جسم  بشه خرید؟؟؟؟!!! منتظر پاسخهای راهگشاتون  می مونم.

پیوست: چون تو پاسخ دادن به این سوال موندم. من میگم فکر نکنم بشه . یعنی لااقل به لطافت و زیبایی و ارزش همون لحظه که داشتم و از دستش دادم نمیتونم دست پیدا کنم. مثلا : سلامتی٬ یا ... ولی بعضیها میگن میشه. نظر شما چیه؟
                                                   *****
مثل همیشه پاینده باشید و در پناه حضرت دوست

کنکور یا اعدام مغزها؟؟!!

 

با اینکه این روزا مشغله مهمون داری مجال زیادی برای اومدن به نت و متعاقبا آپ دیت کردن برام نذاشته ، ولی امروز طاقت نیاوردم.دلم گرفته بود. حدیث دیگهای اومد به ذهنم . یه حدیث از یه زخم کهنه. راستش بر میگرده به ماجرایی که دیشب پیش اومد. نگران نباشید. ماجراش چیز عجیبی نیست. چیزی که هر روز بارها به عینه تو جامعه شاهدش هستیم.  شاید این ماجرا نمونه کوچیکی باشه از حق کشی هایی که روزانه اتفاق میفته ولی تکرار اون چی؟ نمیتونه برابری کنه با ظلم ؟
ماجرایی که هر ساله با وقوع اون، لطمه های زیادی به جسم و جان و آینده و متعاقبا ابعاد دیگر زندگی گروه کثیری از جمعیت جامعه ، جوونها  ، وارد میاد. چیزی که میشه گفت اعدام مغزها.
دیشب با  شنیدن خبر اعلام نتایج کنکور  به سایت مورد نظر رفتم. ظاهرا از ایران ورود به سایت  میسر نبود. به هرحال موفق شدم نتایج رو ببینم ولی با یه دنیا غصه . بله . جوونی که با یکسال حبس شدن و خوندن و آماده شدن برای کنکور. مهمتر از همه اینا تلف شدن یکساااااال از عمرش . با چشم پوشیدن از صدها خواسته ای که تو دلش بود ، حالا با دیدن یه رقم ناخوشایند ٬ باید فقط گریه کنه و آه بکشه؟

قصدم نقد و بررسی این سیستم نیست ولی حداقل میتونم به عنوان عضوی از اعضای این اجتماع و مهمتر از همه یه همنوع ، سکوت رو بشکنم. براستی تا کی؟ هیچ فکر کردید که چه اجحافهایی تو همین واقعه که مثل غولی بی شاخ و دم شده ، صورت میگیره؟ دوستی میگفت بعد اومدن از جلسه امتحان مادری رو به دخترش میکنه و میگه؟ مادر! سوالا همون سوالا بود؟ شاید به نظر عادی بیاد ولی باز فکر کنید به عمر اون جوونی که امید بسته به نشستن تو همون مقام و رتبه ای که حالا با اجحاف یا هر چیزی دیگه ای که اسمشو میشه گذاشت٬  توسط فرد دیگه ای کسب شده. هر چند با اصل آزمون کنکور مخالفم ، ولی اینو هم میدونم که دوره ما رقابت کنکور سالم بود. به راستی که تو این زمونه همه چیز ، مفهوم واقعیش رو از دست داده. حتی حق !!! حتی رقابت !!! اصلا شاید بشه گفت « خانه از پای بست ویران است » بله. همون چیزی که میشه گفت دور باطل. به راستی از بین رفتن این همه پتانسیل مغزی و کاری از اندیشیدن اشتباهه؟ مدرک گرایی یا افزایش سطح سواد جامعه؟ !!؟ 
هر چند حرفام ناتموم موند ولی احساس میکنم کمی سبک شدم. امیدوارم که روزی برسه که از نیرو و انرژی این نسل شکوفا به بهترین شکل بهره گیری بشه و نیز این غول کابوس زا از ذهن جوونای نازنین مملکتمون برای همیشه پاک بشه.
                                                    ********
 راستی کسی کارتون Lion king رو دیده؟ توصیه میکنم حتما ببینید. این روزا با تعطیل شدن مدرسه خانوم کوچولو ٬ من هم مجبور به تماشای کارتونهای جور واجور شدم. تجربه بدی نیست. تداعی خاطرات شده برام. توصیه میکنم ببینید. خالی از لطف نیست. اون وقتا که دیدیم شاید فقط تصویرهای متحرک رنگیش جذبمون میکرد ولی حالا ممکنه با دیدنش ٬جذب  خیلی از حرکات و حرفها و کنشها و مهمتر از همه راه کار هایی بشید که عملا روزانه تو محیط اطرافتون هم شاهد اون هستید.

پاینده باشید و در پناه حضرت دوست