یک ایرانی


هفته قبل قرار شد رو موضوع( سه تفاوت عمده بین اینجا و ایران) یه مقاله ارائه کنیم . و بعد از اتمام این مقاله ها رو بین هم تبادل کنیم و در صورت لزوم نظرمون رو هم بگیم. داخل پرانتز عرض کنم که یکی ازبچه هاتازه وارده و از قضا ایشون ایرانی هستند و تازه 6 ماه از آمدنشون به اینجا میگذره.مقاله ایشون رفت دست یکی دیگه از بچه ها اهل اسپانیا و اونهم که با من صمیمی بود با کمال تعجب اومد طرفم . نگاه به مقاله انداختم. چشمتون روز بد نبینه. تا دلتون بخواد آب شدم. اولا که این بنده خدا غافل از در نظر گرفتن تیتر مقاله هر چی بوده نثار ایرانی جماعت کرده. آخه یکی نیست بگه مرد حسابی باید راجع به ایران مینوشتی نه ایرانی . مثلا من راجع به مقایسه مصرف منابع طبیعی اینجا و ایران ، زبان ، و رشد جمعیت توضیح دادم.  خلاصه درد سرتون ندم که داغ شدم. اونقدر که نزدیک بود آتیش بگیرم. مثلا تو مقایسه امنیت بین اینجا و ایران: تا دلتون بخواد از یه جو رعب آوری توصیف کرده بود که آدم شرمش میشد سرشو بلند کنه. ولی من تحمل نکردمو گفتم . گفتم که اینا به مردم ربط نداره. که جماعت ایرانی رو زیر سوال بردی. اینا همش مربوط به تدارکات. چه میدونم حکومت. اداره جامعه.... بستگی داره نه به مردم . تازه اصلا درست نیست این قیاس اونهم با اینهمه اغراق. اونهم در قیاس با  اینجا که روزی نیست قتل و جنایت و تجاوزی در تیتر خبرهاش نباشه. یا تو مقایسه موقعیت زنان در ایران اومدی  از اینجا مدینه فاضله ساختی. نمیدونستم که باید به حرفاش بخندم یا آهی از سر تاسف بکشم؟؟؟ کجای دنیا مثل آقایون ایرونی به خانمهاشون بها میدن. کلا به موقعیت خانمها. باور کنید اگه بخوایم از لحاظ ارزشی مقایسه کنیم شاید بهتره بگم این ماییم که باید به خودمون ببالیم تو این قضیه نه به اینها غبطه بخوریم. اینجا همش از زن استفاده میشه.تو کارای سخت. تو شرایط حاد. ..... نمیخوام که مبالغه کنم و یا بحثو باز کنم.ولی اینا همش از غصه این دله که میبینه یه نفر هنوز شش ماه از اومدنش به خارج نگذشته و مسائل رو درست ندیده داره تند قضاوت میکنه. اونهم یه طرفه.

شاید فکر کنیدمن.... نه من نه طرفدار پان ایرانیسم و نه ناسیونالیست. فقط میگم چرا ما عادت کردیم همش پیرو یه سری اندیشه های قالبی باشیم؟ بگیم ما چیزی نداریم . هر چی هست اونور اب وجود داره. چرا همش عادت کردیم یا تماما سیاه میبینیم یا تماما سفید. چرا همش عادت کردیم به ایرانی به چشم هیچ ببینیم و به خارجی به چشم برتر یا بر عکس اونقدر غرب رو سیاه میبینیم که نتونستیم نکات مثبتش رو الگو قرار بدیم.  همش یا چهل ستون میسازیم یا بی ستون. هیچ وقت به حد وسط نگاه نمیکنیم. نشده که تو خبرا ی جهانی دقت کنیم و ببینیم که همین ایرانی که خیلیها بدشو میگن ، هر ساله برنده کلی افتخار واسه ایرانمونه. نمونش همین هفته پیش همون خانوم ایرانی یا اون جوان ایرانی تو کانادا. فکر نکردیم که یه  ایرانی هم میتونه بگه من هستم. من اصالت تو خونمه. یه دنیا عاطفه تو قلبمه. چیزی که هیچ جای دنیا  به این وسعت نمیتونی پیداش کنی.یه ایرانی میتونه بباله به ادبیاتش. به پیشرفت علمش. به ذکاوتش. چیزی که الان تو هر کشوری بری به عینه میبینی که هوش ایرانی و ذکاوتش زبانزده تو پیشرفت علم .ما افتخار میکنیم به اینکه زبان انگلیسی بلدیم و اینا افتخار میکنن به اینکه زبان ملی خودشونه. یعنی مال این سرزمینه. ما افتخار میکنیم که تحصیل کرده هامون دکتراشونو از این کشورها میگیرن و اینا افتخار میکنن که صاحب این دانشگاهها هستن. ما افتخار میکنیم به مد غربی و اینا افتخار میکنن به اینکه خودشون مبدع این مد هستند . راستی واقعا ما چیزی نداریم که بهش افتخار کنیم.? قصدم اصلا پیش کشیدن بحث سیاسی یا تو همین مقوله ها نیست. خودتونم میدونید که قبل از هر چیز بر میگرده به خودمون.اگه ما به خودمون یه کم اهمیت بدیم و این همه احساس یاس رو بذاریم کنار اونوقت خیلی چیزا عوض میشه خیلی چیزا....... اگه بتونیم این عینک سیا ه و سفید رو از چشممون برداریم و ارزشها و هنجارهای هر فرهنگی رو خوب غربال کنیم ، مسلما سایه روشن دیدیم و این همونه که میتونه یه الگوی درست واسه بچه هامون ، واسه نسل بعد باشه که اعتماد به نفس داشته باشن. نشن نمونه این هموطن عزیزی که آخرش که کامنت منو پای مقالش خوند گفت حق با شماست . خیلی افراطی قضاوت کردم. شاید دچار جو زدگی شدم و این حرفا....

 من با تمام وجود به ایرانی بودنم میبالم و همیشه سعی میکنم در کنار ایرانی موندنم ارزشهای خوب فرهنگهای دیگه رو تجزیه و تحلیل کنم و تا جایی که بتونم ازش استفاده ببرم.و نیز سعی میکنم نکات مثبتی که تو فرهنگم دارم به همه معرفی کنم.

به قول بزرگی:« سر بلند بمونید و ایرونی»

پاینده باشید و در پناه حضرت دوست

 

نظرات 29 + ارسال نظر
مرد یخی شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:25 ق.ظ http://isis.blogsky.com

سلام
موید باشی
ممنون
مرد یخی

مهدی شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:23 ب.ظ

سلام

به نام خالق عشق

گفت
دیگه خسته شدم میخواهم برگردم
گفتم
اخه اشتباه میکنی ایران دیگر اون ایران سی سال پیش نیست همه چیز عوض شده مردم دیگر مثل قدیم مهربان نیستند
خیابانها پر از ماشین و کوچه ها پر از ادم شده هوا کثیف و دود الود و گرانی......
بهم خیره شد و گفت
درختهایش هم عوض شده ؟
کوهها که سر جایش است؟
خاکش هنوز همان رنگ است ؟
راستی کاه گل اب خورده کوچه های باغهای قدیمی هنوز همان بو را دارد؟
ساکت نگاهش کردم
و او رفت
و هرگز بر نگشت
و گلایه نکرد
چون عاشق ایران بود

نیوشای سخن یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:53 ق.ظ http://niushasokhan.blogsky.com


درود بانوی ایرانی من

در سکوت شیرین اندیشه‌هایم٬ خاطرات گذشته را به یاد آوردم و آفسوس خوردم بر نبود آنچه که در جستجویش بودم.

مهربانم متاسفانه خیلی از ما وقتی از وطن دور میشیم باورهامون هم ازمون دور میشن و فراموش میکنیم که سالها در کجا زندگی کردیم و در کجا اکسیژن به ریه‌ها فرستادیم.
فراموش میکنیم که خون و حیاتمون از همین خاک و همین مرز و همین بوم هستیمون و به ودیعه گرفته
ای کاش همیشه لااقل به باورهامون احترام بزاریم

از یادآوری زیباتون سپاسگزارم

در پناه معبد عشق

مسیح یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:58 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

...

سربلند بمونی و ایرونی

ایزدی یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:38 ق.ظ http://moghan.blogfa.com

سلام .
جالب بود

نازنین یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:06 ب.ظ http://sokotvaeshgh.blogsky.com

می گن هر از گاهی آدم باید کناره بگیره از میدان ... ما هم همین کار رو کردیم!! ( توجیه تنبلیم ! ) دوستت دارم ببخش دیر کردم

( با غربت عریان لحظه ها )
پشت این شب
میان جنگل و دریا
باریکه راهی ست
مثل بی حوصله گی من
طولانی
بی انتها
سرد و خموش
گریزانم پیوسته از این مردم تلخ
پشت این شب بی حوصله گی را
با تنهایی پیوند عمیقی زده ام
جاودانه پیوندی با باریکه راه
با سمفونی بیگانه دریا
با رازگونه سکوت جنگل
پشت این شب
با غربت عریان لحظه ها
تلخی شیرین تری دارم
تلخ مردم بکامم نیست گوارا
تلخ تنهایی ام
شیرین تر از شیرین ...
عزیزت میدارم ای حرمت تنهایی
سر مویی غفلت نورزم
چه اگر ...
برلبه تنهایی ها
می شمارم غربت هر لحظه را
تلخی شیرین تری دارم
تلخ مردم بکامم نیست گوارا..

بدون اسم یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:40 ب.ظ http://bedooneesm.persianblog.com

ای کاش ما خودمونو بیشتر باور داشتیم ودیگران رو برتر از خودمون نمیدونستیم درسته که ایرانی بدیهایی داره ولی خوبیهایی هم داره همونطور که همه جا هم خوبی داره و هم بدی و چه بسا بدیهایی بدتر از ما ...

بی دل دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:08 ب.ظ http://harimedel.persianblog.com

سلام... خسته نباشید...چو ایران نباشد تن من مباد...

حاج حمید دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 05:05 ب.ظ http://weblog.hajhamid.com

با عرض سلام و ادب خدمت شما دوست بزرگوار.. فرا رسیدن میلاد خجسته پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین شمس کهکشان امامت و ولایت موسس فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع)را به شما و همه پویندگان راه حق و حقیقت تبریک و تهنیت عرض می کنم

فرام دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:59 ب.ظ http://faramarzjoon.blogsky.com

شباهنگ عزیز سلام ...ایرانی همیشه ایرانیه وهیچکس حق نداره به ایرانی بی احترامی کنه .. شاد باشی و همیشه ایرانی خواهر خوبم..حرفات همیشه زیباست

پریدخت سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 04:07 ب.ظ http://pary.blogsky.com

سلام بر شباهنگ عزیز

تو ای ایران من ٬ ای خاک آبـــــــــــی
تو احساس ِ لطیفِ شعر ِ نابــــــــــی

یکی از ویژگی های اکثر ما ایرانیا اینه که همیشه مرغ همسایه رو غاز می بینیم! نمی دونم چرا ؟! ولی خوب این مشکلیه که بسیاری از مسائل و مشکلات دیگه ی ما ازش سرچشمه می گیرین .
کلآ حد وسطی واسه ی ما وجود نداره - اصلآ خاکستری رو جز رنگ ها به حساب نمیاریم - در واقع نمی خوایم وجود داشته باشه. همیشه - حتی برای تعریف و تفسیر سپید و سیاه - یا دچار افراط میشیم یا تفریط ! ...

ای سفیدا ٬ ای سیاها
زندگی مال شماها
من که تو دنیا غریبم
خوش به حال آشناها ...

راستییییییی ٬ ممنونم از اینکه همیشه با نظرات پرمهرتون منو مورد لطف بیش از پیش خودتون قرار می دین .

شاد و پیروز باشید .

نازنین سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:46 ب.ظ http://sokotvaeshgh.blogsky.com

تو با من چه کردی که دگر نه خواب دارم نه خوراکی نه عقل دارم نه حواسی

هزار جهد بکردم که سر عشق بپوشم
نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم
بهوش بودم از اول که دل به کس نسپارم
شمایل تو بدیدم، نه عقل ماند و نه هوشم

هر چه کردم که به تو فکر نکنم ولی باز تمام فکرم پیش تو بود

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام ای ایرانی

احساسات پاکت نسبت به ایران و ایرانی ستودنیه

درسته سیاه و سفید دیدن اوضاع به هیچ وجه خوب نیست

این که معایب و نواقص موجود در ایران و ایرانیها شرح داده بشه اصلا بد نیست به شرطی که در کنارش حداقل اشاره ای هم به خوبیهاشون بشه

همین طور عکس این مطلب در مورد غرب و غربیها هم صادقه

خوب

جوزدگی یکی از خصوصیات متاسفانه بارز اکثر ما ایرونیاس

همین طور چیزی که به پاچه خواری معروف شده

باید بپذیریم که بعضی از ما ایرونیا حاضریم برای تثبیت موقعیت خودمون حتی شرافت خود و سرزمین و ملتمونو زیر سوال ببریم

و این جزو خصوصیاتیه که هر چند زشته ولی انکارش دردی رو از ما دوا نمی کنه

همین طور که سایر زشتیهای موجود در روحیاتمون همین حالتو دارن

شایدم این حاصل قرنها تحمل تجاوز باشه و ایرانی باهوش ، برای تثبیت موقعیت خودش به نتیجه رسیده باشه که از اون قدرت خدادای یعنی هوش سرشارش در این راه استفاده کنه

هر چند که ممکنه تو مقاطعی این روش باعث حفظ حیات ایران و ایرانی و به دست آوردن مهلت لازم برای انجام فرایند ایرانی کردن ِ غالبین شده باشه

ولی استفاده ی نابجا و نابخردانه از این ابزار ِ ناخوشایند ، می تونه به ذلت و تخفیف جایگاه ایرانی در نظر دیگران منجر بشه

مسلما استاد و همدوره هایی که اون متنو خوندن یا می خونن بهتر از هر کسی متوجه سیاه نمایی افراطی حاکم بر اون شدن و می شن

و این جز ایجاد احساس تاسف و تحقیر نسبت به کسی که هویت و شخصیت ملی خودشو زیر سوال می بره حاصلی نداره

شباهنگ عزیز

نمی شه از همه توقع داشت که تو باغ باشن

حتی از تحصیل کرده ترین افراد

وقتی توی مملکتی قرار باشه این طور وانمود بشه که تاریخ گذشته ی اون سرزمین سراسر مملو از ظلم و بیداد بوده و در این راه حتی انوشیروان دادگر رو بیدادگر بنامن و

با هر چیزی که نشون از هویت ملی داره مخالفت کنن و هیچ ارزشی برای افتخارات ملی و تاریخی قائل نشن نتیجش همین می شه که فرزند این آب و خاک عادت می کنه به

مغرور نبودن - پست بودن - زیر سوال رفتن - زیر رادیکال اطراق کردن - و ...

فکر نمی کنم با تیپایی از ایرونیای سربلند برخورد کرده باشی که وقتی بهشون فحشهای رکیک می دن گل از گلشون می شکفه و کیف می کنن و ...

خوب البته تعداد این افراد زیاد نیست

اما اون تیپ ایرونی ای که تو توصیف کردی هم دست کمی از اینا نداره

وقتی تحقیر و کوچیک شدن بشه عادت برای یه نفر ، دیگه اگه جایی قرار بگیره که همه بهش احترام می ذارن خمار می شه و سعی می کنه که اسباب تحقیر خودشو فراهم کنه

این که مسیح می گه غرور از نون شب واجبتره به این خاطره که تقریبا دیگه غروری برای ملت ایران باقی نذاشتن

حتی سیاست تکذیب قومیت ایرانی به جایی رسیده که ممکنه به تشدید افراطی اختلافات قومی منجر بشه و عده ای رو به این فکر بندازه که ایرانو به ایرانستان تبدیل کنن

در واقع اون قدر ملیت ایرانی رو تو این مملکت کوبیدن که تقریبا دیگه چیز زیادی از هویت اصیل ایرانی باقی نذاشتن

فقط یه نام مونده

متاسفانه بعضی از ایرونیا دارن تبدیل می شن به موجوداتی بی ریشه که فقط نام ایرانی رو یدک می کشن

تقریبا یه چیزی تو مایه های شرایطی که برای چهارشنبه سوری درست شده

کودک و نوجوان ایرونی تنها چیزی که از چهارشنبه سوری درک می کنه ترقه بازی و درست کردن نارنجکهای دست سازه

دیگه از روی بوته پریدن کاری ابلهانه محسوب می شه

دیگه قاشق زنی از یادها رفته

دیگه فالگوش ایستادن جایگاه و معنایی تو فرهنگ لغات ایرونیای نورسته نداره

خودش رفته و اسمش مونده

با یه سری حرکات و اعمال عجیب و غریب و نوعا وحشیانه و خطرناک که اصولا با فرهنگ ایرانی سازگار نیست

به همین ترتیب سایر ارزشها و آداب و رسوم و باورها و رفتارهای خاص ایرونیای اصیل رو از یاد و خاطره ی اکثر ایرونیا پاک کردن

و وقتی بهشون می گی ایرونی بمون ، تو دلشون می گن یعنی چی ؟ یعنی دزد بمونم ؟ چاپلوس بمونم ؟ آنتن بمونم ؟ زیرآب زن بمونم ؟ ...

شباهنگ عزیز

کاش همه ی ایرونیا مثل تو پرورش یافته بودن که بتونن مثل تو فکر کنن

کاش همه ی زنهای ایرونی همسری مثل همسر تو داشتن که بتونن خودشونو راضی به دفاع ازش کنن

کاش همه ی ایرونیا مثل تو به ایرونی بودن خودشون می بالیدن و در عین حال به نکات مثبت فرهنگهای دیگه هم توجه می کردن

اون موجود حقیری که ازش یاد کردی تا حالا ندیدم که بگه « ایرونی بمونید »

او با طرز فکرعادی و عامیانه ی خودش می گه « سر بلند بمونید و ایرونی»

یعنی اول سربلندی و بعد ایرونی موندن

به نظر او اگه قراره که من به عنوان یه ایرونی از ایرونی بودن خودم خجالت بکشم بهتره که ایرونی بودنمو تکذیب کنم (‌ مثل اون قهرمان معروف )

نام ایران ، فرهنگ ایران ، تمدن ایران ، تاریخ ایران و هویت ایرانی با تموم فراز و نشیبهای بارزی که داشته و داره تنها و تنها شایسته ی احترام و تکریم و سربلندیه

البته این دلیل نمی شه که ما به دلیل غروری که از ایرانی بودن احساس می کنیم چشمامونو روی واقعیتها ببندیم

امیدوارم که تونسته باشم درسهایی رو که از این متن غرور برانگیزت گرفتم به خوبی پس بدم و از معلم شایسته ای چون تو حداقل نمره ای ناپلئونی بگیرم

فقط اینم اضافه کنم که ما ایرونی هستیم و زاده ی این مرز بوم و ذره ذره ی وجودمون از آب و خاک این سرزمین سرشته شده ... درست

اما مهمتر از ایرونی بودن انسان بودن ماست

اگه بتونیم نام انسان رو با صراحت و شجاعت و اطمینان روی خودمون بذاریم اونوقته که سربلند هستیم و اون وقته که شایسته ی نام ایرانیم

...

راستی

کاش یه دیکشنری هم ضمیمه ی کامنتت برام می فرستادی

...

سربلند بمونی و ایرونی آموزگار عزیز

مسیح پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:26 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com

بازم سلام

ببخشید

هول شدم و یادم رفت اسممو بنویسم

هر چند که از عادی بودنش تابلوئه که کار کیه

سربلند بمونی و ایرونی

من خودم و مسعود پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:02 ق.ظ http://3tadoost

فکر کنم مسیح حرف دل همه را زد

سربلند بمونی و ایرونی

حکایت پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:31 ب.ظ http://hekayate4.blogsky.com

سلام شباهنگ جان
فکر کنم دفعه اوله می یام اینجا
موفق باشیدو سر بلند بازم سر می زنم
وطن یعنی همه آب و همه خاک وطن یعنی همه عشقو همه پاک
وطن یعنی خلیج تا ابد فارس
....
وطن یعنی همین جا یعنی ایران

سید محسن شوریده جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:51 ب.ظ http://m-shorideh.persianblog.com

به نام حضرت دوست ............ یک سخن از مرحوم پرفسور حســـــــــــــــــابــــــــــــــی همیشه آویزه گوشهایم هست :

قلب هر ایرانی که برای ایران نتپد
بهتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر است هرگـــــــــــــــــز

نتپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد


********************
ولادت حضرت محمد(ص)، ولادت ظرف و ظرفیت وحى است
و میلاد صراط مستقیمى که به نعمتهاى جاوید منتهى میشود.
«انک على صراط مستقیم».
خداوند سبحان با خلق محمد مصطفى (ص) سرچشمه فیض ربوبى را بر روى بشریت گشود و باران رحمت واسعه انسان را دربرگفت

*****************

در پناه حضرت دوست

مسیح جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:51 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

وااااااااااااااااااااااااااااااااااای

مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ... عالی شده قالبت

سربلند بمونی و ایرونی

صهبا شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:11 ب.ظ http://vasvase.persianblog.com

پر کن پیاله را!...کاین آب آتشین ، دیریست ره به حال خرابم نمی برد!...این جام ها که دپی هم میشود تهی ...دریای آتش است می ریزم به کام خویش ، گرداب می رباید و آبم نمی برد!...ایرانی بودن یه موهبته ...

نازنین یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:07 ب.ظ http://sokotvaeshgh.blogsky.com

● آرامش
نه آن‌قدر ساکن، نه آن‌چنان مشوش، که تنها رخوتی در درونم بزرگ می‌شود و بزرگتر. چون موج دریا که بر ساحل آسودگی خود می‌کوبد و آرام می‌گیرد. آرامم.


مبارک باشه گلم روحم شاد شد

مجید یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:06 ب.ظ http://firstloves.persianblog.com

سلام.. میبینم که به روز می رسونی ولی مارو خبر نمی کنی..!!! بگذریم.. حرفت کاملا درست اما کو گوش شنوا..یکی این حرف و بیاد به دختر های داخل بگه شاید اون موقع یکم بیشتر آدم شدن و بیشتر تحویل گرفتن..!!!! در کل شباهنگ جان هرجا هستی شاد و سبز باشی.....

مسیح سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:37 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

خانوم اجازه ؟؟!!

اینجا تو ایران زمین هفته ی معلمه

این شاگرد کوچولوی عادیتون هفته ی معلمو بهتون تبریک می گه

و امیدواره که هر چه زودتر بتونین برگردین و بازم با احادیث متبرک دلتون همه رو به فیض اکمل برسونین و

سربلند بمونی و ایرونی ای آموزگار مهر

بدون اسم سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 08:01 ب.ظ http://bedooneesm.persianblog.com

به آپ نکردی که ،منتظر دیدارت هستم

نیوشای سخن پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:06 ق.ظ http://niushasokhan.blogsky.com

بانوی آسمونی آبی من درود
نگین که دیر اومدم
نگین که به یادتون نبودم
نگین که ...
اما بگین که همیشه دوستتون دارم و همیشه توی قلبم جا دارین آسمونی٬ دلنوشته های آسمونیتون توی این فضای آسمونی واااااااااااااااااااااااااااااااای خوندنش چقدر لذت بخش شده درود بیکران به شما و به وبلاگ زیباتون و به دیزاینر خوب و همراه صمیمی‌تون
برای طرح نوی وبلاگتون فقط می‌تونم یک دنیا احساس صمیمی‌مو تقدیم کنم که تنها چیزیست که لایق تقدیم به یک آسمونی‌ست

در پناه معبد عشق

مسیح جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.aaddee.blogsky.com/

سلام

شباهنگ عزیز

ممنون از لطف بی نهایتی که به این مسیح حقیر و عادی داری

اما درخواست من این بود که معنی پستمو بهم بگید ؛ نه ترجمه ی متن انگلیسی رو ...

سربلند بمونی خواهرم

مهراد جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:15 ب.ظ http://www.windowsxptricks.blogspot.com

شباهنگ عزیز سلام

یک ایرانی همیشه باید یه ایرانی بمونه و به ایرانی بودنش افتخار کنه به وبلاگ من هم سر بزن خوشحال میشم ببینمت شاد و موفق باشی.

* پرنسس* جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:28 ب.ظ http://yasesefid.blogsky.com

اول یه سلام آبدار و کشدارو خوشمزه
سلام.حالا اگه گفتی سلامم مزه چی میداد؟
دوم: من از اون مقاله خبر ندارم اخه خیلی وقت بود تو اوضاع کارات نبودم اما پیشنهاد میکنم کمتر عصبانی شی...آخه به صو.رت مهربونت اصلا اخم نمیاد.
سوم احتمالا اون نویشنده هه از اون نژاد پرستای سفت و سخت بوده چشمه مسیح رو دور دیده پشت ایران و ایرانی رجز خونده!!!!
والا من فکر کنم شما طرفدار بلاگ اسکاییست باشی عزیز دل برادر..حکم شرعی داره گفتم که اینقدر جوش نزن.
در مورد ایرانیها هم تا دلت بخود برا هوش مثال هست.
یکیش خودم... قبول داری؟
مشدونش افتخاره که مغزای ایران کارامدترو مفید ترن اما مهم تر از اون اینه که هرکی تو آب و خاک خودش خودش رو نشون بده.هرچند که دنیا خانه ماست از نظر فلسفی ولی سیاسیش رو حساب کنی بر عکسه.
نخود نخود هرکه رود خانه خود اما مخ ایرانی بیاد خونه ما!!!!
میدونی افتخار ما چیه؟
اینه که هرجای دنیا که باشیم ایران و ایرونی رو به هیچ جا و هیچ کس نمیفروشیم.افتخارمون اینه که مال یه خاک پاکیم
افتخارمون به بینش ماست... به اصالت روحیمون.
اگر چه داره از یاد میره!
موافقم جو زده شدی...برو یه ابی به دست و صورتت بزن و برگرد عزیزم وگرنه خدا بداد ما برسه ازین به بعد.
این بزرگ گه اسمش رو بردی واقعا انسان بزرگی است هم از نظر فکری و هم... حالا باشه برا بعد.
نمیخوام قیبتش رو کنم اما به نظر من یه ایرونی ثابت قدمه.
بنیاد مبازه با اعتیادات غیر ایرانی.
.....................................................................
من نمیدونم این بالا مسیح چرا زده:
وااااااااااااااااااااااااااااااااااای

مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ... عالی شده قالبت
حالا واقعا بحث قالبه؟
پس منم میگم:
وااااااااااااااااااااااااااااااااااای

مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ... عالی شده قالبت
مبارکه اما به نظر من اون حدیث دل بالارو جم و جورش کنی
بهتره...زودتر به صحیفه شباهنگیت میرسیم.
به قول بزرگی سربند باشی و ایرونی
وبه قول کوچیکی: با آرزوی به اوج رسیدن ارزوهایت یاس سفید
حالا برم لینکم رو بذارم تو قالبت االبته اگه موفق بشم
پس بسمااله.
این پاک شدن لینک منم عمومی شده ها..چراش رو خدا میدونه.چه میدونم والا.
به قول شباهنگی: ای پدر صلواتی.
و به قول فرامرز...هیچی اونطوری مسعودم باید بگم.
باااااااااااااااااااااااااااااااای
راستی...هیچی.بااااااااااااااااای
نگی زنبیل گذاشتما اینبار خود وانت بارو آوردم
نه؟

محمد پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:34 ب.ظ http://www.mohammadhand.blogfa.com


یک ایرانی
سلام داداش
خوش بگذره
یه مطلب تقریبا بلند دارم ، شاید بدردتون بخوره به اون دوست اسپانیایتان نشونونش بده ، هرچند شاید به مذاقش خوش نیاد اما به نظرم ارزش یک کلیک را داردراستی اسمش ما ودشمن است ولی بخوانید و نظر بدهید . پیوندش روی وبلاگی که افتخار میزبانی شما عزیز را خواهد داشت قرار دارد.
برادر کوچک شما

مسیح چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 04:16 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلاااااااااااام

خوش آمدید

ممنووووون

همون فینگلیشتونم از سر مسیح زیاده

سربلند بمونی و ایرونی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد