سال نکو

 

۱): گل اومد بهار اومد !!! حالا نمیگم نیومد. هر چند این جزیره ٬ همیشه سازی سوا از سازهای دنیا میزنه خب عجیب هم نیست که تو این مورد رکورد دار باشه. فعلا که چشمای آسمون این جزیره پر ازبارون و تگرگه. ما هم فکر میکنیم که انشا ء الله گربه است و مثلا نسیم بهاری استشمام میکنیم. 

۲): میلاد نور٬ منادی ایمان٬ پیامبر اسلام ٬مبارک باد. میگم فکر میکنید اگه محمد زنده بود و  الان در میان ما بود و اوضاع شریعتی که  که بنا گذاشته رو میدید چه حالی میشد؟ معانی وارونه اصول اخلاقی ٬ دینی٬ همه و همه.حتی در و دیوار خاک خونه رو غبار تظاهر پوشانده ٬برسه به دل آدما. از زاهدان ظاهر پرست گرفته تا  دینداران بی دین .دردناکه مگه نه؟ از صبح تا شب٬

توبه بر لب،‌ سبحه بر کف،‌ دل پر از شوق گناه!

راستش از وقتی پست اخیر عادی رو خوندم ٬ یه جورایی این عقده سر باز کرد. فقط از خدا میخوام که از تظاهر و تزویر و اونطرف از ظاهر بینی و قشری نگری بعضی از ما کم کنه و به بینایی باطنمون اضافه کنه تا لااقل پرهیز و تذهیب به مقصد برسند.

۳): راستی !شما چی میبینید تو این تصویر؟؟!

پاینده باشید و در پناه حضرت دوست
نظرات 26 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:14 ق.ظ http://www.adinehbook.com

کتاب های خود را با بازاریابی اینترنتی رایگان بخرید!

غریبه شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام

تا کسی نیومده ٬ اول خودم افتتاحش بکنم . بعد میام نظر میدم ... ((:

یا حق

آخرین ترانه ی باران شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:43 ب.ظ http://tabar.blogsky.com

دوست گرامی بادرودی گرم..............

چکنم که دوستدارشما هستم ونمی توانم شماراازگزند نقدخامه خود برخوردارنکنم... مگرنه اینکه هرچه ازدوست رسدنیکوست؟؟

بنابراین نخست پوزش خواهی اگرآزرده خاطرشدید

شباهنگ جان... من فکرمی کنم خیلی ها دیگرازنوشته های شما فهمیده اند که شما دربرون مرززندگی می کنی وبنابراین نیازی به اشاره جهت تکراراین چندباره گویی نیست

چرا؟ چون زندگی دریرون مرزافتخاری نیست که شما بابهانه وبی بهانه به فخرفروشی آن می پردازی!!!

اصلا مهم نیست که شما درکجازندگی می کنی .. مهم اینست که باتوجه به افزودگی سن و تجربه درکجا قرارداری؟؟
وچگونه می توانی خودرابرای دیگران تعریف نمایی

من به شما باتوجه به شناختی که ازشما دارم نمره قبولی نمی دهم... بنابراین توصیه می کنم که بیشترمطالعه کنی و وبلاگ های مفیدرابخوانی..

دوم......... امروزه دیگر شعارها وشعرگونه های شریعتی پوسیده و به جمع فراموش شده گان پیوسته است
اشتباه بزرگ شما دراین است که ازکوچکترین قدرت تجزیه و تحلیل وشناخت برخوردارنیستید

اگرکمی... فقط کمی ازدانش آسیب شناسی اجتماعی برخورداربودی... هنوزدرپیچ وخم بهانه زاهدان ودین داران بیس دین!!! (بنابرقول خودتان) سرگردان نبودید
شما هنوزهم که هنوزه بدنبال معلول شناسی!!! هستی
خوب بجایی نمی رسی چون معلولها همیشه زایده علتها هستند.........مگرنه؟

۳- تظاهروتزویرازاصول غیرقابل انکار همان باورهاست وبدون اینها چراغ این دکان خیلی زودخاموش خواهدشد..

خوب یادگیری ازدیگران خوبست ولی بدون ایجاد نوگرایی نامش تقلیداست... همین...

من دراین تصویرزیبایی طبیعت را می بینم
که تعریفش کارکسی نیست
فقط شگفتی آفرین است رمزورنگ ورازطبیعت..همین

خوب درآخراین یادداشت انتقادی دلم می خواهد برسم یاددگاری یک کتاب برایت ازنمایشگاه کتاب تهران تهیه کنم وبرایت ارسال نمایم..ولی دلم می خواهد خودت بگویی عنوان این کتاب چه باشد برایت دلچسب است

برایم بنویس چه کتابی را دوست میداری

خوب .. بازهم امیدوارم ازنوشته انتقادی من آزرده خاطرنشوی

دوست و دوستداررشد وبالندگی وشکوفایی شما..سهیک

سلام هموطنم

هر چند که میدونم کم و بیش مورد لطف گمانه های شما بودم ولی اینبار بیشتر.
می دونم تا چه حد دلسوزی و تا چه حد به فکر من و امثال من هستی
کمتر کسی پیدا می شه که با صراحت مخالفت خودشو با افکار دوستانش بیان کنه و خودشو در معرض قضاوت دیگران قرار بده و این خلق و خوی تو قابل تقدیره
اما
این نکته رو هم در نظر داشته باش که من یک زن مسلمان و ایرانی هستم مثل اکثریت زنان ایرانی ای که هنوز از ریشه های خود نبریده اند
زن ایرانی
روزگاری قبول کرد که با عنوان زن مسلمان ایرانی آراسته و شناخته بشه خب بعدها عده ای هم پیدا شدن که از این عنوان استعفا دادن ولی این دلیل نمی شه که همه مثل هم فکر کنن اگه الان در اروپا و آمریکا و هر کجای دیگه از دنیا زنهایی ایرانی هستن که با افتخار دم از رهایی از اسارت دین می زنن دلیل نمی شه که همه دین رو اسارت ببینن
فرق من و تو در اینه که
تو فکر می کنی اون چیزی رو که درست می بینی باید به همه بقبولونی حتی اگر لازم باشه از راه تحقیر و توهین به معتقدات اون فرد و یا جمع کثیری از افرادو من فکر می کنم اگه خودت نخوای حرفهای من و امثال من درتو اثری نخواهد داشت
و سعی کردم تا حالا که به افکار و احساساتت احترام بذارم و از توهین و تحقیر دوری کنم
راستی

می گن هر کسی می خواد در باره ی دیگران قضاوت کنه اول خودشو جای اون فرد میذاره و بعد این کارو می کنه در مورد فخر فروشی هم به نظر می رسه که شما همین کارو کردید

اگه زندگی در خارج از مرزهای ایران عزیز برای شما افتخاره برای من فقط یه غم بزرگه که از دلتنگی و دوری از سرزمین مادریم ناشی می شه

و اگه گاهی ازش سخن می گم برای اینه که حق دارم در وبلاگ شخصی خودم احساسات شخصی خودمو بیان کنم و این دفتر در وهله اول میتونه خاطراتی از دوران زندگیم تو این خاک باشه که بعدها از ورق زدنش لذت ببرم.ا
از تقلید گفتی مسلمه که وقتی حرفی رو مطابق با حقیقت می بینم در من تاثیر میذاره و تاییدش می کنم
خود تو هم از این قاعده مستثنی نیستی همه ی ما به حکم انسان بودن چنین خاصیتی رو داریم فقط فرقمون اینه که من از نوشتن اسم کسی که ازش تقلید کردم ابایی ندارم

و تو به هر دلیل از این کار دوری می کنی دوست داری برات مثال بزنم از مواردی که از همون ایرانی عادی تقلید کرده ای ؟

از نوشته های انتقادی شما آزرده نمی شم
مطمئن باشید

فقط اگر بخوام صادقانه بگم گاهی دلم برای شما می سوزه البته امیدوارم شما هم ناراحت و دلگیر نشید از صراحتم هر کدوم از ما در هر تصویری آن چیزی رو می بینیم که دوست داریم ببینیم و معمولا با حقیقت کاری نداریم

در پایان باز هم ممنونم از توجه و لطفت.
تا شکوفایی و بالندگی در فرهنگ لغت شما به چه معنا باشد!!!!

پاینده باشی

مسیح یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:40 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام معلم بزرگ

:)

منم تبریک می گم این روز بزرگ رو

:)

زیاد دلگیر نشو از حرفای مسیح

هیچ کس نمی ره اسکناس هفت تومن و پننزاری تقلبی درست کنه

اگه ریا و تزویر و تقلبی هست

در رابطه با چیزی هست که ارزششو داشته باشه

امیدوارم بهار رو توی دلت داشته باشی

...

سربلند بمونی و ایرونی

رضا دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:28 ق.ظ http://mohajereshiraz.blogsky.com

سلام دوست عزیز
موفق باشید
یه سوال داشتم
هدف شما از وبلاگ نویسی چیست و برای چه وبلاگ نویسی میکنید؟
لطفا جوابتو برام تو قسمت نظرات وبلاگم بفرست
ممنون
یا حق

**مریم** دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:00 ق.ظ http://faslebieshghi.blogsky.com

سلام شباهنگ عزیز
خوبی خانوم
میلاد نور بر شما مبارک.....
تو تصویر خیلی چیزا دیده می شه خیلی چیزا فقط کافیه بیشتر نگاهش کنیم نه اینکه ببینیمش....
موفق باشی همیشه

عمو هندونه دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:47 ب.ظ http://hendoone.blogsky.com

سلام !
۱ .ای بابا نمیشه که همه چیز همه جا باشه که !!! سال نکوی شما هم از مه و بارون و تگرگ و ابرش معلومه عوضش ما اینجا تا دلت بخواد جای شما رو خالی میکنیم !
۲ . منم همین حرفو زدم
۲ و نیم . از دست این مسیح که همش دست میزاره رو نقطه حساس !!!
۳ . کوه درخت ... و رنگ های عجیبی که یک هفته ی پیش دیدم ... اگه اون صخره به اون سفتی این شکلیه کار کار اون آب آروم و بی حرکته حتما خیلی وقت پیش اون آب این جوری اروم نبوده و اون صخره هم انقدر گرد !‌ هیچ وقت نمیشه طغیان گذشته رو فراموش کرد هر قدر که امروز ارام و بی صدا شده باشی

ماری سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:34 ق.ظ http://harimedel.persianblog.com

سلام .... نوشته هاتون بی اغراق زیباست .... هرجای دنیا که هستی؛روی خاک خدایی و زیر آسمون اون.... پس برات دلی آبی و روحی آسمونی آرزو می کنم

نخل تنهای جنوب سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:02 ب.ظ http://neihamboon.blogsky.com

سلام شباهنگ جان
خوبی؟
۱) یکبار دیگه بهار طبیعت رو بهت تبریک میگم هرچند که بهار زود تر از همیشه بارشو بست و از شهر ما رفت و یه جورایی تابستونو دوباره معرفی کرد
۲) میلاد باسعادت خاتم عشق و به شما و تمام مسلمانان جهان تبریک میگم.با نظرت کاملآ موافقم که اگر بود چه میشد
فکر کنم پشیمون میشد!!!
قبل از سه) پست آخرش رو نمیدونم ولی الهی آمین ما هم همینو میخوایم
۳) نمیدونم ولی آرامش آرامش و قدرت همون حضرت دوست خودت
شاد و سربلند باشی
بای
ایمان

من خودم و مسعود سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:10 ب.ظ http://3tadoost.blogsky.com


و چه زیباست مناجات مادر و فرزند !


پ.ن : سلام برسونین (-;


غریبه چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:52 ق.ظ http://myonlyseat.blogsky.com/

سلام آبجی شباهنگ !
عجب بُکُش بُکُشیه ، این ور بازار (!) یکی بگیره منوووووووووو ...
به نظر من ، بد نیست که جهت پیشرفت سطح انتقادپذریری وب نویسان عزیز ، کامنت سوم این وبلاگ رو در تمام وبلاگها send to all بکنیم (!) چرا که از یک سو ، جلوه ای نوین از یک انتقادِ تندِ مادبانه (!) و از سوی دیگر جوابی دندان شکن و استادانه رو به اهالیه نت آموزش خواهد داد !!!
به این میگن یه خرق عادت و یک خیزش اساسی ، اونم به معنای واقعیه کلمه . دوست ندارم که بیش از این در موردش صحبت کنم ؛ چرا که به هیچ وجه من الوجوه ، به حقیر ربط نداره . فقط دوست داشتم در زمینۀ بدیع بودن این حرکت ، چند کلامی رانده باشم .

1- چشمان آسمان آن دیار ، همچنان می بارد بی قرار و از قرار معلوم ، دوست نمیدارد که به این سادگی ها سر بر آستین بگذاره . این که چشمی بارانیست مهم نیست ، باید دید که اشکش از پس چه مشکی جاریست (؟!) باید از خود پرسید که این رحمت الهی از سر شوقست یا جفای زمین و زمان ؟ شعله ایست از داغ دل دردمندان یا نوشدارویی برای زهر زخم های تاریخ ؟؟ و ... ؟؟؟ بهتره که بیش از این موضوع رو پیچیده نکنیم ((:
بهر حال ، آسمان بی قرار است !!!

2- آآآه ، خواهرم ؛ در این دوران ، زنده بودن و زندگی کردن در مقام یک انسان واقعی ( نه در نقاب یک یه سر و دو گوشه متمدن ! ) بیش از پیش سخت و حتی طاقت فرسا شده . در میان مخلوقاتی که وقتی مثل بچۀ آدم (!) راست راست راه میری ؛ همچون دوربین ، هزار و یک چشم از پس و پیشت تصویر برداری می کنه و در هر ذهنی فکری به خروش می آید و تا میای به خودت بجنبی میبینی که ای دل غافل ، از کاه کوهی ساختند و از کوه ، کاهی ؛ آزاده بودن و آزاده زندگی کردن واقعا سخت است ...

3- فکر کردی که فقط خودت میتونی معمای عکس پست های دیگران رو کشف کنی (!) نه عزیز . باید به اطلاعت برسونم که این یکی خواهرت - که در واقع خواهر عزیز من میشه (!) - هم از این قاعده مستثنا نیست !
جدی میگم شباهنگ ، جریانش خیلی جالب بود . داشتم وبلاگت رو چک می کردم که خواهرم اومد تو اتاقم ؛ بدون هیچ مقدمه ای گفت : خوب این عکسه دوتا آدمه دیگه ... حقیر که چشمام تنها از دو رگ نازک آویزون بود و داشت در زیر سیستم تلو تلو میخورد (!) ازش پرسیدم : یعنی چی ؟ گفت : به این قسمت نگاه کن و عکس اون دو نفر رو بهم نشون داد .
محض اطلاع دوستان میگم که این تصویر به جز یک منظرۀ زیبا ، دارای یک شگفتی های دیگری نیز هست . اگر دید خودتون رو از سمت چپ عکس به سمت راست امتداد بدید ، تصویر صورت و بدن یک زن و بر روی اون یک کودک رو که در بغل زن قرار گرفته ، می بینید که هر دو در افق عکس ، رو به ما خوابیده اند . در واقع خطی که بین کوه و دریاچه وجود داره ، عمود منصفی است که از طول این تصویر میگذره ... تونستید ببینید یا نه ؟؟؟ به نظر من که بسیار عجیب و زیباست ...

خوب بزرگوار ، تا اطلاع ثانوی تو رو به ایزد منان میسپارم و تا دیدار آینده ، به دادار بی قراران !
شاد باشی و پیروز ، در لحظه لحظه ی هر روز زندگیت
یا حق

عقیق پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:06 ق.ظ http://aghegh.persianblog.com

سلام خواهری جونم *:
خوندم به عکس که رسیدم موندو اگر طبیعی باشه معجزه است که به نظر طبیعی میاد.....فعلا محو عکسم....

عقیق پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:10 ق.ظ

خیلی زیباست.....یا لطیف...این نقاشی،تصویر یک دنیا خدا در دل هست. راستی به نظرت این حالت دست برای دعا زیبا نیست چون تمرکز درش زیاد هست :)

هیچکس جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:34 ب.ظ http://hichkas-ptl.blogsky.com

سلام
شباهنگ عزیز در چه حاله؟ ایام به کامه؟ نقاشی خیلی زیباییه و زیبا تر از اون «...دل پر از شوق گناه» راستی چرا چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند؟!
پیروز باشی.

عقیق شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:07 ق.ظ

سلام عزیز

عقیق شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:11 ق.ظ

دوباره سلام
یهو پرید :)))
چوب کاری میکنی!!!!
شاید دلیلش هوش نباشه بلکه دقت باشه که با تصویر ها کمی آموخته هست بدلیل فصولی چشمام :))))
خوب آدمایی که ذوق نقاشی دارن کمی دقیقتر نکاه میکنن.
من اصلا جسارت خوردن حق کسی و ندارم الخصوص کوچولو هارو:)))))
شاد باشی عزیزم

پریدخت شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:37 ب.ظ http://pary.blogsky.com

سلام شباهنگ جونم

اختیار داری گلم
هر زمان که بیای قدومت به روی چشم
مهم بودن و حس شدنه
حالا هر زمان که باشه ...

۱. خوشحالم که بلاخره بهار داره یه جورایی خودشو به شما نشون می ده
میشه جای من هم یه کمی برین زیر تگرگا و بارونا ؟!!!!
من قول می دم سرما نخورین
چون کار خیره ٬ ثواب داره !
وای که چه کیفیم داره ...

۲ . منم میلاد رو تبریک می گم ( ببخشید که با تاخیر اومدم عید دیدنی )
و در ادامه فقط می تونم بگم آمین .

۳. بسیار زیبا و دوست داشتنی ...

شاد و پیروز باشی .

آقا معلم یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:56 ق.ظ http://www.mualem.blogfa.com

سلام.....
خودت بگو چه عکسیه؟
من که فقط تمساح دیدم!
فکر کنم داره آدم می خوره!
باید جوابی که به ساهیک دادی بخونم باید جالب باشه...

مهران دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:36 ب.ظ http://bobogoal.blogsky.com

سلام اولین باره که و اینجا اومدم . قبلا خیلی کامنتهاتون رو توی وبلاگ ها دیگه خونده بودم مخصوصا اینکه مسیح عادی کلی روی نظر شما حساب باز کرده و کلی تعریف می کنه .
خود ما وقتی چیزی را بنا می کنیم ُآن هم با کلی مشقت و سختی ٬ وقتی یک سری بیآیند و دست کاری اش بکنند یا قصد نابود کردنش را داشته باشند هر کاری که بتوانیم می کنیم برای دفاع از زحمت خود اما وقتی که در قید حیات نباشیم چی؟ یقینا حضرت محمد از این وضعیتی که ما آدمها مخصوصا مسلمان ها ساختیم ناراحته اما زیر سبیلی رد می کنه به خاطر لطف و کرمش .
من که توی عکس یک لاک پشت عظیم الجثه می بینم که دم هم داره !! چه جلب ! چه پیچیده !
در خدمت باشیم .

پریدخت چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:45 ب.ظ http://pary.blogsky.com

سلاااااااااااااااام

خوبی شباهنگ جونم ؟
اومدم بگم دیگه نمی خواد به خاطر من بری زیر تگرگا
چون دیشب خودم باهاشون یه قل دو قل بازی کردم
باور کردنی نبود تو این فصل سال هوا اینطوری بشه ٬ حسابی کیف کردیم زیر بارون ٬ بعدشم که تگرگ اومد اونم چه تگرگاییییییییییییی
نمی گم جای شما خالی چون می دونم از این هوا خسته شدین دیگه
امیدوارم هر چه زودتر روزای گرم و آفتابی ایران رو حس کنین و همیشه شاداب و پیروز باشین .

**مریم** یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:20 ق.ظ http://faslebieshghi.blogsky.com

سلام مهربونم
خوبی عزیزم
یه دنیا ممنون از لطفت .....

نخل تنهای جنوب سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:32 ق.ظ http://neihamboon.blogsky.com

سلام خانم اجازه!
آپ نمی کنی

** پرنسس ** سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:26 ب.ظ http://yasesefid.blogsky.com


جزیره
تگرگ
بارون

ذهن آشفته تو
دل پاکت
حرفای قشنگت

همه و همه یه چیز میگن:
پاک بودن را ز پاکان باید اموختن


خیلی وقت بود به سرزمین پاک و ابی ات سر نزده بودم
نمیدونم بسته کوچیک عیدیم به دستت رسیده یا نه
اما بدون دل کوچیکم خیلی دلتنگته

عکس خوشگلی انداختی
اما یه جورایی ازش میترسم
نمیدونمچرا؟
شاید حس تنهایی رو بهم منتقل میکنه
اما در کل عکس قشنگیه

مواظب قلب مهربونت باش
جوجه کوچولوی منم محکم ماچشکن

روزهایت بهاری و سبز باد

مسیح سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:23 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام بر بزرگ آموزگار پاکیها

:)

اینو یادته ؟‌:

سلام

خانوم اجازه ؟؟!!

اینجا تو ایران زمین هفته ی معلمه

این شاگرد کوچولوی عادیتون هفته ی معلمو بهتون تبریک می گه

و امیدواره که هر چه زودتر بتونین برگردین و بازم با احادیث متبرک دلتون همه رو به فیض اکمل برسونین و

سربلند بمونی و ایرونی ای آموزگار مهر


:)

بازم همون آرزوها رو دارم

واین بار همراه با آرزوی بازگشتتون به وطن

:)

سربلند بمونی و ایرونی

عقیق پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام عزیز دور...
مدتی نبودم با تاخیر روز معلم مبارک:)
تنبل شدی البته میدونم چرا ولی خوب نکنه تنبلی عادت بشه؟!!!!:)))
موفق باشی عزیزم در هر جا از این ملک پهناور که هستی:)

مسیح جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:13 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com/

سلام

آهنگ جدید مبارک

یعنی ممکنه آهنگ جدید نوید بخش پستی جدید هم باشه ؟؟!!

:)

سربلند بمونی و ایرونی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد